CostaRica-2011.reismee.nl

Cahuita

Vandaag gaan we al naar ons laatste echte onderkomen. We gaan via het National Momument Guayabo, een nederzetting van ca 1000 jaar voor Chr. We hoeven pas om 7.30 weg te rijden (uitslapen !) maar zijn er toch te vroeg, voor 8.00 uur, dat de ranger er nog niet is. We hebben dan wel het rijk alleen. We bekijken het terrein, spotten nog een leuke vogel en maken nog een extra wandeling waar we kikkers tegenkomen.

Daarna gaan we door naar Cahuita, dat aan de caribische zee ligt. Onderweg voelen we de temperatuur al weer toenemen. We moeten de auto hier inleveren, dus alles wordt eruit gehaald. We zullen de koffers nu weer echt goed moeten gaan inpakken. De nog steeds natte kleding wordt weer uitgehangen en zal nu wel beter drogen.
's Avonds kunnen we in de lodge aanschuiven bij een bbq voor een ander Nederlands reisgezelschap, we krijgen een tafeltje voor 2. Daarna wandelen we nog naar het plaatsje zelf om te bekijken of daar nog wat te beleven valt. Omdat we echt in het laagseizoen zitten zijn er alleen locals (rasta's van Jamaica) en zijn de tentjes die open zijn allemaal leeg.

Voor de volgende (en laatste dag) hebben we nog een tour geboekt: we gaan snorkelen en wandelen in het Nationaal Park dat bij Cahuita hoort. Tegen 9.00 uur worden we opgehaald en zijn zo bij de boot. Na het aanmeten van de flippers en het masker/snorkel kunnen we met nog 2 anderen op pad. Na een kort tochtje over zee komen we bij de eerste spot. Een plek met veel koraal, veel meer dan de vorige keer, en veel fel gekleurde vissen. Na een uurtje gaan we naar een andere plek waar we een grote pijlstaartrog tegen komen. Dan zit het snorkelen erop en gaan we naar een baaitje waar we wat eten. De gids voor de wandeling wordt gehaald en dan lopen we langzaam door het park terug naar Cahuita. Onderweg komen we veel luiaards en slapende apen tegen en ook 2 slangen; een grote en een jonkie.

Aan het einde van de tour gaan we zelf nog even terug naar de apen en maken nog wat extra foto's. Dan gaan we in het dorpje wat drinken (imperial bier) en eten (hamburger) en doen dat bij het locale tentje.

We kopen een broodje voor 's avonds en lopen dan terug naar de lodge. Daar nemen we nog snel een duik voor het gaat regenen.