CostaRica-2011.reismee.nl

Ojochal

's morgens gaan we op pad naar ons volgende onderkomen. We zijn op tijd op en gaan naar Heceinda Baru. De weg is nieuw geasfalteerd ipv het beschreven hobbelige keienpad, zodat we goed opschieten, Nadat we nog een paar uur lekker hebben gewandeld gaan we verder. Op plaats van bestemming hebben we een schitterend uitzicht over de zee. We horen wat de plaatselijke activiteiten zijn en besluiten om 's avonds aan de turtle-patroelle mee te doen. We gaan dan mee met een soort rangers die de turtle-eieren opsporen en in veiligheid brengen. We nemen nog even een duik in het zwembad, eten op tijd en gaan dan op pad. We zijn nog maar net weg en het dagelijkse buitje breekt los. Samen met nog een paar anderen gaan we gewoon op pad. We komen uiteindelijk in een kampje terecht waar we wachten tot het tij wat beter is en de bui wat minder, maar inmiddels zijn we al zeiknat. Dan gaan we op pad, en met 1 rood lampje voor de hele groep zoeken we naar turtle-sporen. We lopen 2* het hele strand op en neer en na een paar uur zijn we weer in het kamp. Geen spoor gevonden. Ze laten ons nog de bewaarplaats van de eieren zien, die daar liggen totdat ze uitkomen. Uiteindelijk worden we weer naar de bewoonde wereld gebracht. We houden er een nat pak en een greenpeace-gevoel aan over.

De volgende ochtend gaan we mee met de whale en dolphin-tour. Deze start voor Costaricaanse begrippen wat later (8.30). We komen 2 walvissen tegen waar we redelijk bij in de buurt kunnen komen, daarna varen we langs diverse grotten die droog vallen bij laag water en gaan we nog even snorkelen. We zien dan een aantal mooie vissen. Leuk om te doen, voor herhaling vatbaar.

We worden op het strand afgezet zodat we nog even kunnen zonnen, verbranden en zwemmen. Daarna gaan we terug voor een lekkere douche.
We willen nog even naar de plaatselijke waterval gaan, maar voor dat het zover is komt de waterval al weer uit de lucht vallen. De echte waterval houden we maar voor gezien. Daarna in de lodge lekker gezeten en gegeten en de foto's bijgewerkt.

Kirsten en Johan

Hallo daar,

Klink allemaal erg goed...alleen kunnen wij binnenkort op kreeften safari als jullie weer thuis zijn, samen met een flacon na het zonnetje. Geniet er nog van.

ma

Ik geniet iedere avond van jullie mooie foto's.
Bij de volgende strand wandeling pas dan goed op jullie
boterhammetjes, anders zijn jullie ze weer snel kwijt.
Vrijdag wordt het hier herfstachtig weer, jammer want de laatste twee weken was het hier prachtig zomerweer.Groetjes Pa en Ma