CostaRica-2011.reismee.nl

Manuel Antonio, en de diefjes

's morgens vroeg ontbijt omdat we een lange rit voor de boeg hebben en ook nog naar NP carera willen gaan. Op weg naar het ontbijt komen we een nog vettere pad tegen dan we gisteren al hebben gezien, en nee Carla, die wil je niet kussen.
Onderweg bij een wel bekende brug in Costa Rica liggen de krokodillen lekker in het zonnetje en iedereen stopt dan ook op de brug om ze te bekijken. Daarna gaan we naar NP Carera waar we veel leguaan-achtigen zien. Het park is niet al te groot en we hebben en dan ook in een paar uurtje gezien en rijden dan door. In Manuel Antonio aangekomen gaan we nog even lekker naar het strand.

De volgende ochtend halen we brood bij de Mas Mani (costaricaanse bakker bart) en gaan we in het NP wandelen. We gaan vroeg op pad, vanwege de drukte en de warmte. We lopen zo'n beetje alle paden. Onderweg komen we nm aapjes maar ook rode neusberen tegen. Wat zijn die kleine beertjes lief. Na al het wandelen gaan we naar het strandje in het park om lekker te relaxen. We zitten nog maar goed en wel komen er 2 neusbeertjes aan die zo ons brood jatten.

Nog voor doorhebben wat er aan de hand is, zijn ze er, met zak en al, al mee weg. Ze maken samen ruzie over wie welk deel mag hebben. En weg is onze lunch. Omdat we dachten dat de messen ook in de broodzak zaten ben ik gaan zoeken. De messen vond ik niet (later wel in de rugzak) en de plastic zak heb ik terug weten te halen. De neusbeertjes hadden een lekker lunch. 'Don't feed the animals' stond er op de bordjes, maar daar stond niet bij 'they steel it from you'. Ze hebben nog meerdere pogingen bij ons en anderen gedaan, ze weten het blijkbaar. Vlakbij kwam ook nog een behoorlijke leguaan op bezoek.
We waren vroeg in de middag, net voor een lange heftige bui, weer terug en hebben verder niet al te veel gedaan.

De volgende ochtend zijn er vroeg opgestaan voor een mangrove-excursie. Dit kan alleen heel vroeg als het tij van het water goed is, anders valt het droog. Ook daar hebben we weer apen gezien maar ook een kleine soort miereneter. Onze gids is over de wortels van de mangrove geklauterd en heeft van dichtbij foto's gemaakt, nadat hij het beestje een beetje heeft ontwaakt. Als het slaapt is het net een opgerold balletje en zie je het nauwelijks. Na terugkomst hebben we eerst een strandwandeling gemaakt en zijn daarna lekker op het strand gaan liggen en hebben nog in de zee gezwommen, lekker warm water met goede golven. De eerste verbrandde lichaamsdelen zijn een feit!!

Deze middag/avond is er (nog) geen regen en kunnen we een zonsondergang zien. We gaan naar het restaurant waar we gisteren ook waren en vinden een plekje aan de rand, zodat we over zee kunnen uitkijken. Tijdens de zonsondergang komen er steeds meer wolken, waardoor het geen echte zonsondergang wordt, maar toch hebben we er lekker gezeten en gegeten.

Eveline

Hoi Frans en Monique,
Leuk om weer mee te mogen genieten van jullie reis. Mooie foto's !! Geniet ze nog ! Gr. de Alakopsa's