CostaRica-2011.reismee.nl

Rincon de la Vieja

's ochtends was het weer opgeklaard na een lange regenbui gisteravond. Over het hobbelweggetje van bijna 40 km weer omlaag door een prachtig landschap. Daarna verder over de nationale highway: 2-baans, max 80 km per uur en op vele plaatsen, daar waar een schooltje is (ieder gehucht heeft zijn eigen school), maar 25 km per uur.
We zijn al vroeg in Liberia en gaan even de stad in. Deze valt tegen en na wat boodschappen gedaan te hebben gaan we naar de lodge. Daar komen we rond de middag al aan. We bekijken wat we kunnen doen en komen niet veel verder dan de omgeving bekijken en dan maar bij het zwembad (ook niet verkeerd) te gaan liggen. Van dat laatste komt niet veel, want net na wat rondgewandeld te hebben gaat het regenen en blijft het regenen, tot in de loop van de avond. Het blijft bij lezen en uit verveling maar gaan kaarten.

De volgende ochtend gaan we naar het NP Rincon de la Vieja, waar we gaan wandelen. Het is een vulkaan die op diverse plaatsen gassen en warmte laat ontsnappen. We lopen het geijkte rondje en lopen dan door naar de hotsprings. Volgens de lodge 45' lopen en volgens de rangers ca 1,5 uur. We zien wel, we kunnen (en zullen) altijd omdraaien. Onderweg zien we weer verschillende groepen apen en twee padden. De waterval bereiken we niet, ook niet na 1,5 uur lopen. Op de GPS blijkt dat het nog wel een flink stukje verder zal zijn. We gaan terug. Als we weer op het rondje terugkomen begint het te plenzen. Met recht een tropische bui; we worden zeiknat. Als we weer bij de auto zijn wordt het droger. We kunnen daarna zelfs nog bij de lodge nog even gaan zwemmen.

We hebben hier nog een dag en willen naar een andere vulkaan gaan, om te bekijken of we daar kunnen wandelen en een gezond warm bad kunnen nemen. Het wandelen is nauwelijks mogelijk, een kleine wandeling van ca 15' en verder niets en de modderbaden zijn ook niet alles. De prijs mag er wel zijn $25, We besluiten om naar NP Sante Rosa te gaan, dat wel een flink stuk de andere kant op ligt, maar toch. Op het toegangspad staan borden met dieren waar je voor uit moet kijken; herten, schildpadden enz. Daar hebben we nog een leuke wandeling gemaakt, met wederom een korte maar stevige plensbui, We hebben geschuild onder de paraplu en zijn daarna doorgelopen. Zoals ze al aangekondigd hadden hebben we ook de herten en een schildpad en ook weer apen gezien. Bij de lodge aangekomen hebben we op het terras nog even zitten lezen toen een heel grote, lelijke pad op bezoek kwam.

Carla

En Frans hoe bevalt de e-reader?

Pa en Ma

We wensen jullie nog 11 dagen een geweldige vakantie
met hopelijk wat minder harde buien .Hier iedere dag prachtig zonnig weer. Een zonnige groet van ons beide.
Ma