CostaRica-2011.reismee.nl

La Fortuna, de vulkanen

Vanuit Sarapiqui gaan we via Poas naar La Fortuna. De weg naar de Poas-vulkaan is slecht en wordt nu weer opgeknapt. De Poas-vulkaan kun je met de auto bereiken (lekker lui!) en is een paar dagen geleden gaan roken. We zien dan ook veel stoom en weinig krater. We lopen nog een rondje langs een ander kratermeer en gaan dan weer verder, nu via een andere weg. Na deze omrij-tocht komen we in La Fortuna dat gelegen is aan de voet van de Arnenal-vulkaan. We willen nog naar de waterval maar daar is het al te laat voor, dat doen we dan de volgende dag maar.

De volgende ochtend willen we in het NP gaan wandelen richting de vulkaan, we hebben op een klein kaartje gezien dat dat mogelijk is. Het blijkt alleen met een gids mogelijk te zijn en dat kan die dag niet meer. Nu waren we niet van plan om met een gids te gaan, maar gelukkig mogen we een ander pad wel zelf lopen. Dit wandelingetje gaat naar een uitzichtpunt, zodat je beter zicht op de vulkaan hebt . Na de wandeling en nog een klein ander rondje gaan we terug. Onderweg bezoeken we nog een vlinder- en kikkertuin, waar we dan de gifkikkers (overlopers uit Groningen) zien. Intussen valt er een stevige regenbui, maar wij staan lekker binnen naar de beestjes te kijken. Dan gaan we alsnog naar de waterval (ja Carla, ook die hebben ze hier) en kunnen daar even zwemmen. Temperatuur van het water valt best mee.

Yvonne

It's a swimming Frans!! Cool watertje.