CostaRica-2011.reismee.nl

Houston, we have a problem.....

HOUSTON, WE HAVE A PROBLEM.....
Een zeer bekende zin, die wel toepasselijk blijkt te zijn.

's Morgens op tijd op en dan naar Hoofddorp. Daar parkeren we de auto bij het parkeerbedrijf. Zij brengen ons snel naar Schiphol waar we dan ook ruim op tijd zijn. Inchecken door de douane, even shoppen (tandenborstel vergeten) en kijken voor een e-reader. Daarna naar de gate om door de uitgebreide controle te gaan. Volgens ons is iedereen er op tijd door en zit iedereen klaar voor vertrek. Maar dan heeft de gezagvoerder een negatief bericht: een brandstofleiding is stuk en we kunnen zeker het eerste uur niet weg, maar misschien duurt het wel een paar uur. Gelukkig mogen we wel weer van boord tot de wachtruimte van de gate. Dan wordt het wachten. We zien wel een plas onder het vliegtuig liggen en op een gegeven moment zien we ook druppels kerosine vallen. Druppels worden groter en frequentie hoger en dan opeens is er een flinke straal. Dat zal nog wel meer wachten worden. Na een kleine 2 uur moeten we toch weer aan boord want het probleem is gefixd. Daar blijkt dat we van de sluis moeten want er moet gewoon een ander vliegtuig binnen komen. Wij worden ergens geparkeerd en kunnen nog een uur wachten. Na ruim 3,5 uur wachten kunnen we dan toch weg. Na bijna 10 uur vliegen zijn we er. Met een overstaptijd van 4 uur in Housten (ja, daar komt het) en een vertraging van bijna 3 uur, zien we dat al mis gaan. De piloten geven wat meer gas en met een vertraging van maar 2,5 uur komen we in Houston aan. We hebben dan nog 1,5 uur om uit te stappen, 2 keer door de douane te gaan en weer in de lucht te zitten. Dat zal wel krap aan zijn. We zijn redelijk snel door de 1ste douane en moeten dan gaan zoeken vanaf welke gate we weg moeten. Als alles goed is zou dat in dezelfde terminal moeten zijn. Dat hebben we achterhaald en dan maar snel door. Onze bagage is op Schiphol al doorgelabeld naar San Jose, zodat we in Houston de koffers niet meer zelf hoeven te halen (dan was het zeker niet gelukt). We hebben nog 10' om hier even te shoppen. We vinden een heel klein winkeltje met allerlei accessoires en vragen of er een winkel is die ook e-readers verkoopt. Nou wij, zeggen ze. Ergens op de onderste plank achter de kassa komt het te voorschijn en is het het merk-model waar Frans naar op zoek is. In Nederland was deze serie geheel uitverkocht. Dus inpakken en wegwezen maar. Nog snel iets te happen voor onderweg gekocht en dan snel naar de gate. We zijn nog op tijd en kunnen dan snel aan boord. Na 3,5 uur vliegen zijn we in San Jose. Nu kan het echt beginnen (hadden we gedacht). We wachten op de koffers en de eerste komt door. Ok, dan is dat in Houston ook goed gegaan. Maar de 2de komt niet. Wachten, wachten en wachten, maar als er dan niets meer komt dan komt het ook niet. We kunnen het papierwerk gaan invullen. De 2de koffer blijkt nog in Houston te zijn.
HOUSTON, YOU HAVE A PROBLEM....

Carla

Gelukkig hebben jullie op het vliegveld een tandenborstel gekocht. Veel Suc6 met alles.

Monique en Frans

Inmiddels hebben we de koffer terug en kan Frans weer schone kleren aantrekken.

Gelukkig hadden we op Schiphol 2 tandenborstels gekocht (duo-verpakking), dus dat was weer mazzel.

En Claire, het kan dus ook binnen een uur. Maar ja ben je wel een koffer kwijt.

Claire

Jezus wat een ellende zeg!!!

Costa Rica maakt alles weer goed ;-).

Geniet er van!!

Katja

Ha ha wat een verhaal! En hoe bevalt de e-reader?? Een Sony zeker? Mooiste product ooit als je het mij vraagt!

Olga

Ah, wat zijn toch foto’s mooi..ben blij met jullie ogen het ook mogen zien
Olga

Pa en ma

Wat een een mooi verhaal, dat is echt genieten die tocht
en die mooie foto's met die salemander in de boom en dat aapje .we wensen jullie veel vakantie plezier.
groetjes Ma